Először is szeretnék gratulálni mindenkinek, aki teljesítette a távot.
De ha évek múlva visszapillantok majd a negyedik, 2018-as Ultrarábára, akkor sajnálatos módon nem csak az fog eszembe jutni, hogy micsoda fantasztikus emberi teljesítmények születtek idén is, és hogy, egy teljes napon át, nappal és éjszaka milyen összhangban, és jó hangulatban beszélgetve eveztem végig egykori túravezető társammal (most már futócimborámmal), Kölyökkel a teljesítménytúrát kenu kettőben, hanem az, hogy milyen minősíthetetlenül fegyelmezetlenül, a szabályok figyelmen kívül tartásával viselkedett a résztvevők egy része. Emiatt az UltraRába teljesítménytúra ötletgazdájaként és szervezőjeként az idei, 2018-as túrára rossz szájízzel (is) gondolok vissza.
Az UltraRába egy nagyon nehéz verseny, illene komolyan venni minden szempontból.
Az indulóknak 2 hónapjuk volt regisztrálni. Minden induló a regisztrációval elfogadja a szabályzat minden pontját kivétel nélkül. A szabályzat az indulók biztonságának érdekében, és a túra gördülékeny lebonyolítása miatt van. Ahogy az ismertetőben is olvasható: „Ha a fenti szabályokat nem fogadod el, akkor ne nevezz, és ne indulj!”
Anélkül, hogy bármelyik résztvevőt meg szeretném sérteni:
10 hajóegység indult, ebből csak 6 hajóegység regisztrált a regisztrációs időszakban. Idén utoljára regisztrációs időszakon kívül is elfogadtunk nevezést. Ilyet soha többet nem fogok tenni, talán ez is hozzájárult ahhoz, hogy többen úgy érezték, hogy a szabályok csak dísznek vannak.
A szabályzat szerint mindenki megfelelő felszereléssel, kitűnő Rába folyó ismerettel, evezőstechnikai és mentéstechnikai ismeretekkel indulhat csak. Véleményem szerint a megfelelő tudás és felszerelés a 10-ből csak 6 hajóegységnél valósult meg maradéktalanul. Jövő évtől a regisztrációnál a hajót is regisztrálni kell majd, és feladat, hogy ne indulhasson olyan, aki nem rendelkezik megfelelő Rába jártassággal, vagy esetlegesen más készség hiányzik a biztonsághoz, főleg az éjszakai szakaszok teljesítésénél.
A megadott programterv és a technikai megbeszélés szerint hajnali 5:40-kor találkoztunk volna a startnál teljes felszereléssel, a kötelező felszerelés az ellenőrzésre a hajóra kikészítve. Mi 5:30-ra érkeztünk, vártuk a résztvevőket, de 5:50 előtt rajtunk kívül SENKI nem érkezett meg a starthoz, mindenki elkésett, a kötelező felszerelést nem készítették ki, így a normális ellenőrzés lehetetlenné vált, volt olyan hajóegység, ahol hiányzott valami a kötelező felszerelésből, és volt olyan hajóegység is, ahol felszólításra sem mutatták meg a kötelező felszerelést, mondván, hogy már el van rakva a hajóba.
A késés miatt minden érintett hajóegység az ismertetőben és szabályzatban szereplő egy óra büntetést megkapja, ez az idei évben azt jelenti, hogy van több olyan egység is, aki a távot teljesítette, de a késés miatti jogos büntetéssel éppenhogy kicsúszik a szintidőből.
(E cikket sérelmezve, és az egy órás büntetés a teljesítési időbe való beleszámítása miatt, egy teljesítő követelte minden rá vonatkozó személyes adat eltávolítását a honlapról, aminek eleget is tettem. Ő az UltraRábán többet nem vehet részt.)
A túra folyamán egyik páros hajóegység egyik tagja rosszullét miatt a túrát feladta, társa átült egy másik kettes kenuba, így hármas legénységre változtatva a kettesben nevezett hajót. A szabályzatban eddig nem volt az ilyen eset külön szabályozva, így ez eset most következménnyel nem járt senkire nézve, mindhárom teljesítés érvényes. A jövő évi szabályzat erre vonatkozólag is egyértelmű lesz majd.
Köszönöm a Molnár Csaba, Szabó Attila – Aipli Sándor hajóegységeknek a túra előtti és közbeni fegyelmezettséget. Kölyöknek köszi mindent.
A 27 óra evezés a Kölyökkel kettesben szuper volt, ami előtte és utána volt, az nem volt az. Több ilyen UltraRábán én nem szeretnék részt venni, nem akarok egy ilyen teljesítés után rossz hangulatban hazajönni.
Senki nem tesz nekem szívességet azzal, hogy eljön erre a teljesítménytúrára.
A Rába ott van minden nap, ha nem tudja valaki betartani ennek a teljesítménytúrának a szabályait, akkor a többi 364 nap bármikor elindulhat, hogy leevezze 215 kilométer hosszan a Rába folyó magyar szakaszát egyben, csak azt nem UltraRábának fogják hívni.
Szeressétek a folyókat, élvezzétek az evezést!
Vidra Ati
Hivatalos eredmények:
IV. UltraRába
- Dátum: 2018. június 27-29.
- Vízállás: -49 cm (27 m3) Szentgotthárd
- Szintidő: 30 óra
Név | Idő | Hajó |
Kakas Tamás – Pobori Krisztián × | 20 óra 12 perc | Kenu 2 |
Fehér László – Varga Béla | 22 óra 11 perc | Kenu 2 |
Szabó Attila – Aipli Sándor | 22 óra 12 perc | Kenu 2 |
Horváth Attila Hodzsi × | 22 óra 12 perc | Kenu* |
Molnár Csaba | 25 óra 40 perc | Tengeri kajak 1 |
Kele Attila Vidra – Székely Péter | 26 óra 55 perc | Kenu 2 |
Valach Mihály × | 30 óra 34 perc | Túra kajak 1 |
Sápi Gergely × | 30 óra 34 perc | Túra kajak 1 |
Balogh Tamás × | 30 óra 34 perc | Túra kajak 1 |
Horváth Attila Hodzsi – Várnai Szabolcs × | sikertelen | Kenu 2 |
*Horváth Attila Hodzsi társa rosszulléte után a Fehér László – Varga Béla hajóegységbe átülve, kenu hármas formációban folytatta a teljesítménytúrát.
2 comments for “IV. UltraRába (2018). A teljesítménytúra szervezői értékelése.”